Saulea, ESSA Group: Leasingul, POSM-urile și logistica au ajuns la 30% din cifra de afaceri

Într-un material primit recent din partea reprezentanților ESSA Group, fondatorul Eugen Saulea încă explică cum a reușit compania să treacă peste provocările pandemiei, la mai mult de trei ani de la debutul restricțiilor impuse de Guvern. Acesta punctează o lecție învățată în urma pandemiei și a crizei din 2008-2010 – ar fi bine să nu ne punem ouăle într-un singur coș, ci să avem cât mai multe servicii active.

Essa Group a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 19,8 milioane de euro, iar pentru anul în curs, reprezentanții companiei estimează o creștere de 20%. 

În prezent, în portofoliul de servicii Essa Group sunt incluse serviciile de manipulare (incluse pe segmentul de merchandising),  recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, linia de BTL şi Evenimente, serviciile de management POSM (materiale comunicare), partea de call center. Conform reprezentanților, în categoria serviciilor de manipulare, care acoperă cea mai mare pondere din cifra de afaceri (aproximativ 60%), intră și manipularea în depozitele companiei, în prezent fiind active 40 de depozite în România. 

”În 2019, categoria de BTL și Evenimente era undeva la 25% din cifra de afaceri. Când a venit pandemia, am ajuns la 2%. În semestrul al doilea din 2020 a trebuit să găsim soluții noi pentru a ne păstra direcția. Și am discutat cu partenerii noștri pentru o bună reprezentare. Atunci, dacă ne uitam într-un supermarket, circa 40% dintre materiale erau aduse și implementate de noi, iar astăzi acest procent a ajuns la 60 – 65%. Drept urmare, serviciul de logistică, cu implemetarea de materiale de comunicare, a ajuns la 16,8% din cifra de afaceri. Partea bună e că vine și leasingul, iar toate adunate – leasingul, POSM-urile și logistica – au ajuns la 30% din cifra de afaceri. Deci am acoperit foarte bine pierderea din BTL și Evenimente”, menționează Eugen Saulea. 

 



Urmărește-ne și pe Google NEWS