STUDIU: Companiile nu mai vor aplicații software generale
89% dintre solicitările de aplicații software validate de Softlead, platformă românească de generare lead-uri cu peste 600 de soluții incluse, includ funcționalități specifice industriei din care face parte clientul final.
Fie că este vorba despre companii ce operează în industrii cu activitate specifică, fie că sunt startup-uri care au în vedere rezolvarea unei probleme des întâlnite, atracția principală în alegerea unei soluții software este dată de existența unui set de module personalizate.
Cu cât o aplicație este mai ușor de personalizat, cu atât decizia de achiziționare este mai rapidă. În cazul acelor aplicații software care nu conțin funcționalități specifice, cerința implementării include adesea și extinderi ale proiectului, configurându-se o mapare tehnologică pe scheletul proceselor organizaționale ale fiecărei companii sau a unui departament cu activitate bine delimitată.
Din 2020, se va vorbi mai mult despre Vertical SaaS, ceea ce înseamnă că și local, trendurile sunt respectate, crescând apetitul pentru aplicațiile software custom (personalizate), conforme cu cerințele industriilor în care se dezvoltă. În această categorie pot fi incluse domenii precum: medical, retail sau logistic, beneficiile fiind date de obținerea unor seturi de informații centrate pe utilizatori targetați, de metrici personalizate și de o plus valoare adăugată fiecărei industrii în parte – Alexandra Roată, Managing Partner Softlead
CITEȘTE ȘI Un startup danez ajută gratuit fermierii români să-și vândă produsele mai ușor în UE
Conform studiului The Industry Software Revolution, cota de piață a aplicațiilor software de tip Vertical SaaS s-a triplat, indicând o profitabilitate crescută față de aplicațiile pe orizontală, beneficiind de o evaluare cu 1.3 miliarde de dolari mai mult decât cele din urmă.
Maturizarea industriei, atât din perspectiva implementărilor de aplicații software, cât și din cea a oferirii soluțiilor potrivite, a condus în mod organic spre aplicațiile software personalizate în funcție de industrie, trendul fiind tot mai vizibil și în contextual pieței locale în ultimii 3 ani.
Urmărește-ne și pe Google NEWS