Tipografia Artprint cumpără editura Publisol și vizează listarea la Bursă

Print Friendly, PDF & Email

Artprint, prima tipografie privată românească, înființată în 1990, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 33.7 milioane lei, cu doar 2.8% mai puțin decât în 2019. Am scris doar doarece industria tipografică a fost printre cele mai afectate sectoare economice de criza COVID-19. Majoritatea retailerilor importanți din România au renunțat să mai printeze clasicele cataloage de produse, la fel s-a întâmplat și cu ziarele și revistele, multe dintre ele s-au concentrat aproape exclusiv pe online.

Una dintre soluțiile pentru ieșirea din criză găsită de Cezar Răsuceanu, proprietarul tipografiei Artprint, a fost să cumpere editura de carte Publisol și vrea să dezvolte mai mult segmentul online. Investiția pare să fie una inspirată, ținând cont că românii au citit mai mult în pandemie decât o făceau în perioade normale. Spre exemplu, Libris.ro, magazin online de cărți, a înregistrat în 2020 o creștere a veniturilor de 21%, iar editura DPH, specializată în cărți educaționale și pentru copii, a avut, de asemenea, o creștere de 7% a cifrei de afaceri, conform Termene.ro.

Răsuceanu a declarat pentru a Digital Business că are în vedere și listarea la Bursa de Valori: “avem deja o relaţie cu Bursa, avem o emisiune de obligaţiuni derulată cu succes în 2019, iar acum lucrăm la listarea companiei şi la aducerea unui investitor strategic alături de noi, care este tot un fond de investiţii românesc”.



Urmărește-ne și pe Google NEWS