Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră în 2020
Tohani România a produs peste 1 milion de sticle de Fetească Neagră anul trecut, cel mai vândut soi de vin roșu din România. Investiția în producția acestui vin se ridică la 6 milioane de euro, anunță compania, fără a specifica intervalul de timp în care această sumă a fost investită.
Tohani are cea mai întinsă suprafață cultivată cu Fetească Neagră din zona Dealu Mare, de aproximativ 100 de hectare. Multiplu medaliat internațional, Apogeum Fetească Neagră, vin produs de echipa Tohani România, a fost plasat printre 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial.
CITEȘTE ȘI: FintechOS, compania anului 2020 în România
Investiția în podgoria de Fetească Neagră s-a ridicat la 3 milioane de euro, în timp ce linia de vinificație dedicată a necesitat o investiție de 1 milion de euro. Pentru susținerea vinurilor produse cu acest soi – prin marketing local și prezență internațională – s-au alocat 2 milioane de euro, se arată în comunicatul de presă.
Astăzi, Feteasca Neagră a devenit vedeta podgoriei, în 2020 reprezentând 75% din totalul de vin roșu vândut de Tohani. Producția de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră.
Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de așteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialiști și în tehnologie. În 2011 am obținut prima medalie de aur, la nivel internațional, pentru Feteasca Neagră produsă la Tohani. A fost anul lansării unui vin deja emblematic pentru noi – Apogeum Fetească Neagră. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referință pentru România în plan internațional. Am început timid, însă piața a testat, iar acum avem creșteri semnificative peste granițe – Virgil Mândru, CEO Tohani România (foto)
Urmărește-ne și pe Google NEWS