Top 10 cele mai valoroase branduri din lume în 2019

Amazon a depășit Apple și Google în topul celor mai valoroase branduri din lume. Conform BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brand, valoarea mărcii Amazon a crescut cu 52% comparativ cu anul trecut. Gigantul condus de Jeff Bezos a atins o valoare de 315.5 miliarde de dolari.

Apple, cu o valoare de 309.5 miliarde de dolari ocupă locul doi, iar Google, 309 miliarde de dolari, se situează pe a treia poziție. În ultimii 12 ani, cele două mari companii de tehnologie s-au tot rotit pe primele două poziții.

Amazon și-a transformat strategia de business în ultimii ani și a inclus tot mai multe servicii în portofoliu. Acestui lucru i se datorează saltul de 108 miliarde de dolari a brandului în top 10 cele mai valoroase branduri din lume în 2019, conform specialiștilor.

Însă Amazon nu este singura companie care a depășit limitele categoriei în care activează. Marile organizații globale, în special cele de tehnologie, nu mai rămân ancorate în categorii și regiuni individuale. Granițele devin din ce în ce mai subțiri, iar companiile de tech au început să le ofere clienților o varietate de servicii, în diverse puncte de contact.

Amazon și-a bazat strategia ultimilor ani pe achiziția și investițiile în mai multe companii. Printre acestea se numără startup-ul Aurora, specializat în mașini autonome sau dezvoltatorul de camioane electrice Rivian. Bezos s-a ambiționat și a investit considerabil și în compania aeriana Amazon Air. Gigantul american a cumpărat anul trecut farmacia online PillPack pentru 753 milioane de dolari și a investit peste jumătate de milion de dolari în Deliveroo, platformă online de livrare mâncare.

Cele mai valoroase branduri în 2019

Citește și 3 lucruri pe care managerii le pot învăța de la Papa Francisc!



Urmărește-ne și pe Google NEWS