Vehiculele electrice emit mai mult CO2 decât cele diesel
Mașinile electrice din Germania sunt responsabile pentru mai multe emisii de CO2 decât cele diesel, potrivit unui studiu realizat de cercetători germani.
Contrar opiniei generale, vehiculele electrice vor avea o contribuție extrem de scăzută la reducerea emisiilor de dioxid de carbon generate de traficul rutier în Germania în următorii ani. Motoarele care funcționează cu gaz natural reprezintă tehnologia ideală pentru trecerea la vehiculele alimentate cu hidrogen sau cu metan “verde” pe termen lung.
Având în vedere mixul energetic actual al Germaniei (producția de energie se bazează în mare parte pe combustibili fosili) și cantitatea de energie utilizată în producția de baterii electrice, emisiile de CO2 ale vehiculelor electrice sunt, în cel mai bun caz, ușor mai ridicate decât cele ale unui motor diesel. Cercetătorii au efectuat calculele detaliate, folosind în cadrul studiului mașini electrice și diesel moderne. În plus față de emisiile de CO2 provenite din producția de baterii, aceștia au analizat sursele alternative de energie electrică pentru a calcula impactul vehiculelor electrice asupra emisiilor de CO2. Acestea arată că, chiar și cu tehnologia actuală, emisiile totale provenind de la un motor cu combustie alimentată cu gaz natural sunt deja cu aproape o treime mai mici decât cele ale unui motor diesel.
Autorii studiului critică faptul că legislația UE permite ca vehiculele electrice să fie incluse în calculele pentru emisiile de flotă cu o valoare a emisiilor de CO2 “zero”, iar acest lucru sugerează că vehiculele electrice nu generează astfel de emisii. Realitatea este că, în plus față de emisiile de CO2 generate în producția de vehicule electrice, aproape toate țările UE generează emisii semnificative de CO2 prin încărcarea bateriilor vehiculelor utilizând energie produsă folosind combustibili fosili.
Urmărește-ne și pe Google NEWS