Ziua Afacerii Tale 2021: Alexandra Roată, co-fondator Softlead – marketplace B2B pentru soluții software

Astăzi, la nivel internațional, se sărbătorește Ziua Afacerii Tale – Own Business Day. O inițiativă lansată de Metro în urmă cu șase ani, Ziua Afacerii Tale a devenit un prilej de recunoaștere a antreprenorilor din toată lumea, cu afaceri mai mici sau mai mari, oameni care încearcă în fiecare zi să le facă și altora viața un pic mai bună. Și noi, la Digital-Business.ro, am profitat de această ocazie pentru a le oferi antreprenorilor un boost de awareness. Este felul nostru de a spune Mulțumim

Alexandra Roată, co-fondator Softlead

Cu background în marketing și comunicare, Alexandra Roată  și-a început aventura antreprenorială în 2013, la 26 de ani, când a fondat Softlead.ro – prima platformă marketplace din România dedicată aplicațiilor software, cu rol de lead generator. Între timp, Alexadra a fost inclusă în topul Forbes 30 sub 30, iar printre clienții companiei sale se numără cele mai mari companii IT din țară. În 2020, valoarea proiectelor software generate prin softlead.ro a fost de 3.3 milioane de euro. Citește mai jos un scurt interviu cu Alexandra!

Alexandra Roată - co-fondator Softlead
Alexandra Roată – co-fondator Softlead

Orice afacere se lovește de greutăți la început. Care a fost cea mai mare provocare pe care ați depășit-o și cum?

De cele mai multe ori, antreprenorii caută idei de business-uri unice pe nișa lor sau în sfera geografică în care au în plan să lanseze un produs sau un serviciu. În cazul Softlead, a fi singurul jucător de pe piață a însemnat un proces lung și costisitor de educare. Exista nevoia unei platforme care să adune soluții software enterprise, să le poată analiza, compara și de unde să se poată solicita un demo, dar procesul de validare al ideii de business nu era unul complet fără educarea constantă a stakeholderilor implicați. 

CITEȘTE TOATE INTERVIURILE #ZiuaAfaceriiTale 2021

Ce cadou i-ați face businessului Dumneavoastră și de ce?

Asigurarea că se va bucura mereu de o echipă atât de frumos închegată precum cea din prezent. Dincolo de modele de business, de idei de scalare, de măsurare a tracțiunii, echipa este cea care definește direcții. 

Ce sfat v-ar fi plăcut să primiți când ați început și ce le recomandați tinerilor antreprenori?

Mi-ar fi plăcut ca încă de acum mai bine de 8 ani să se vorbit despre eșecuri, despre obiective și indicatori, despre ce înseamnă să nu reușești să atingi un prag propus, despre cum să identifici și să gestionezi ceea ce crezi (sau chiar este) un eșec. 

Cred că singura recomandare pe care aș da-o ar fi aceea de a privi un start-up ca o resursă infinită de cifre. Dacă ele nu există, atunci este o problemă. Dacă există, ele trebuie să iasă la iveală, să fie analizate și transformate în concluzii și mai apoi în cele mai utile strategii. 

Ce planuri aveți pentru 2022?

2022 ar trebui să fie anul care va încununa cele mai multe dintre planurile anilor trecuți și care va trebui să concretizeze primii pași spre transformarea digitală facilă a companiilor din România. 

 



Urmărește-ne și pe Google NEWS