Ziua Afacerii Tale 2021: Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint – prima tipografie flexografică pentru etichete autoadezive din România

Print Friendly, PDF & Email

Ieri, 12 octombrie, s-a sărbătorit la nivel internațional Ziua Afacerii Tale – Own Business Day. O inițiativă lansată de Metro în urmă cu șase ani, Ziua Afacerii Tale a devenit un prilej de recunoaștere a antreprenorilor din toată lumea, cu afaceri mai mici sau mai mari, oameni care încearcă în fiecare zi să le facă și altora viața un pic mai bună. Și noi, la Digital-Business.ro, am profitat de această ocazie pentru a le oferi antreprenorilor un boost de awareness. Este felul nostru de a spune Mulțumim

Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint

Cristi Nechita-Rotta este printre cei mai vechi și experimentați antreprenori din România, el a pus bazele tipografiei Rottaprint la începutul anilor ’90 alături de soția sa, Arnella și Melania Rotta. Astăzi, Rottaprint este una dintre cele mai importante companii din industria tiparului etichetelor autoadezive și a ambalajelor flexibile din țară. Sediul central și centrul de producție se află în comuna Apahida, județul Cluj.

Cristi Nechita-Rotta, director general tipografie Rottaprint
Cristi Nechita-Rotta – Director General Rottaprint

Orice afacere se lovește de greutăți la început. Care a fost cea mai mare provocare pe care ați depășit-o si cum?

Odată cu evoluția businessului și provocările s-au schimbat, însă am învățat că trebuie să fim în permanență deschiși la schimbare pentru a putea evolua. Din acest motiv, relația pe care o construim în fiecare zi cu clienții noștri este foarte importantă pentru Rottaprint. Noi le înțelegem fluxul și necesitatea de a avea produsele pe raft într-o anumită zi și nu într-o altă dată, iar ei la rândul lor ne înțeleg modul nostru de lucru.

CITEȘTE TOATE INTERVIURILE #ZiuaAfaceriiTale 2021 

Pe lângă provocările pe care le-am întâmpinat la început de drum, cele mai multe legate de achiziționarea utilajelor și a materiei prime, o altă provocare semnificativă a fost criza economică din 2008, când foarte multe firme s-au confruntat cu probleme grave legate de cash flow sau au dat faliment. Soluția noastră a fost să investim în continuare în business chiar dacă era o perioadă de criză și de incertitudine.

O altă provocare, cu care din nefericire ne confruntăm și astăzi, este cea legată de resursa umană. În domeniul în care noi activăm este destul de dificil să găsești oameni instruiți, fapt pentru care în 2008 am făcut demersurile necesare pentru ca meseria de tipograf flexograf să fie introdusă în codul ocupațiilor din România. Apoi, am realizat standardul ocupațional pentru această profesie și am pus bazele propriei școli de tipografi, unde colegii noștri cu experiență sunt traineri și profesori pentru următoarele generații. Astfel, am reușit să oferim cursanților noștri diplome certificate de către Ministerele Muncii și Educației. Faptul că avem o echipă mixtă în ceea ce privește vârsta, ne asigură siguranța transmiterii informațiilor tehnice către cei mai tineri colegi. În prezent, avem peste 280 de colegi în echipa Rottaprint și o rată medie de stabilitate în firmă de peste 9 ani, lucru cu care ne mândrim foarte mult. 

Ce cadou i-ați face businessului Dumneavoastră și de ce?

Deși avem o fidelitate a angajaților în companie de peste 9 ani, inclusiv colegi care sunt alături de noi de peste 25 de ani, de la începuturile business-ului, consider că tot timpul este loc de mai multă înțelepciune. Prin urmare, cadoul pe care l-aș face businessului Rottaprint este mai multă înțelepciune pe care să o folosesc în susținerea tuturor membrilor echipei, chiar mai bine decât o fac acum, să-i încurajez când au nevoie și să le pot transmite tot ceea ce am învățat în cei 30 de ani de antreprenoriat. Este foarte important să nu uităm fim oameni, iar dincolo de tehnologie și de cifra de afaceri, oamenii din echipă sunt cei mai importanți pentru că alături de ei poți dezvolta și poți susține un business de succes.

Ce sfat v-ar fi plăcut să primiți când ați început și ce le recomandați tinerilor antreprenori?

Sfatul meu pentru tinerii antreprenori este unul pe care și noi l-am primit la rândul nostru la începuturile noastre în business: să găsească și să producă ceva de care lumea are cu adevărat nevoie, indiferent de timpuri. Totodată, este foarte important să aibă încredere în capacitățile lor, să fie flexibili și deschiși la tot ceea ce este în jurul lor și să nu uite că întotdeauna este loc de evoluție.

Nu în ultimul rând, este foarte important să pună pasiune în tot ceea ce fac pentru a avea succes. Fără pasiune și dăruire este foarte greu să construiești ceva durabil. Dar mai întâi trebuie să găsească acel ceva pe care îl fac foarte bine și să exploateze acest lucru la maximum.

În plus, în antreprenoriat trebuie să fie pregătiți să depășească și multe piedeci, ca o călătorie cu multe lucruri neprăvăzute. Chiar dacă se simt copleșiți, trebuie să aibă curajul să se ridice și să meargă mai departe, fără dezamăgire, pentru că până la urmă acesta este cursul firesc al lucrurilor. Trebuie să învățăm din toate experiențele pentru a putea ajunge la marile satisfacții pe care le aduce rolul de antreprenor. Și mai este ceva: să accepte ajutor, pentru că nu poți face totul de unul singur.

Ce planuri aveți pentru 2022?

Pentru 2022, plănuim să atragem fonduri și să continuăm investițiile în automatizare și digitalizare, pentru a pune în valoare creațivitatea echipei. Considerăm că tehnologia este un suport care asigură producția, iar oamenii sunt cei care se ocupă de procesul de creație.



Urmărește-ne și pe Google NEWS