Ziua Afacerii Tale 2021: Florian Mateiță, co-fondator Obor21 – prima cooperativă țărănească digitală din România

Astăzi, la nivel internațional, se sărbătorește Ziua Afacerii Tale – Own Business Day. O inițiativă lansată de Metro în urmă cu șase ani, Ziua Afacerii Tale a devenit un prilej de recunoaștere a antreprenorilor din toată lumea, cu afaceri mai mici sau mai mari, oameni care încearcă în fiecare zi să le facă și altora viața un pic mai bună. Și noi, la Digital-Business.ro, am profitat de această ocazie pentru a le oferi antreprenorilor un boost de awareness. Este felul nostru de a spune Mulțumim!

Florian Mateiță, co-fondator Obor21

Omul de afaceri Florian Mateiță este unul dintre cei mai cunoscuți practicieni în insolvență din România, iar la începutul anului trecut, alături de soția sa, au demarat o afacere complet diferită de ceea ce Florian făcuse până atunci – Obor21: prima cooperativă țărănească digitală. Cei doi antreprenori au adus conceptul de meatbooking în România – rezervarea cărnii înainte de sacrificare. Citește mai jos un scurt interviu cu Florian Mateiță!

Florian Mateiță – co-fondator Obor21.ro

Orice afacere se lovește de greutăți la început. Care a fost cea mai mare provocare pe care ați depășit-o și cum?

Proiectul Obor21, respectiv, conceptul MEATBOOKING, adică de rezervare a cărnii de la țară înainte de sacrificare, a demarat în trombă fix cu două săptămâni înainte de lockdown-ul din 11 martie 2020. Toate planurile noastre de comunicare, degustările, evenimentele, asocierile pe care intenționam să le realizăm s-au dovedit nerealizabile în noul context. Mai mult, ne-am trezit activând pe o piață extrem de vastă pentru a cărei abordare nu ne pregătisem îndeajuns, de la sistemele informatice nesincronizate perfect, până la barierele fizice de care se lovea aprovizionarea abatorului în perioada când Suceava a fost zonă roșie carantinată.

CITEȘTE TOATE INTERVIURILE #ZiuaAfaceriiTale 2021

Le-am depășit cu calm, comunicând continuu, rezolvând problemele pe măsură ce apăreau și având permanent dorința de a ne respecta promisiunea să punem pe masa orășenilor carne de la țară în maxim 72 de ore de la sacrificare, în condiții de igienă, trasabilitate și sustenabilitate cum numai în secolul XXI găsești.

Ce cadou i-ați face businessului Dumneavoastră si de ce?

Interesantă întrebare. Fiind cadou, mă gândesc că trebuie să îndeplinească cel puțin două condiții: să fie gratis (cadou) și să fie surpriză. Ei bine, îmi vine în cap să afirm că cel mai frumos cadou util pentru Obor21 ar fi să știm că de mâine putem apela la o rețea de coletărie frigorifică națională prin intermedul căreia să distribuim coletele noastre cu carne ultraproaspătă. Pentru a ne încadra în termenul conceptului, suntem momentan constrânși să livrăm doar în București/Ilfov, Constanța, Galați, Brăila și Ploiești. Un asemenea cadou ar oferi tuturor orășenilor din România șansa de a consuma produse locale, pe cel mai scurt lanț de aprovizionare. 

Ce sfat v-ar fi plăcut să primiți când ați început și ce le recomandați tinerilor antreprenori?

Credem că ne-ar fi fost necesară o ședință de traducere a gândurilor și conceptelor într-un limbaj simplu, accesibil. Știam că acoperim o nevoie în piață, știam (știm cu toții) gustul deosebit al cărnii de la țară, știam cât de important este pentru dragii noștri clienți să aibă garanția trasabilității și a circuitului sanitar veterinar. Știam cât este de important pentru țărani să vândă la preț corect animalele sănătoase, crescute curat pe pășune. Toate aceste axiome pe care se sprijină conceptul de rezervare înainte de sacrificare – meatbooking – simțim că le-am fi putut comunica mai mult și mai pe larg în condițiile interzicerii evenimentelor.

Tinerilor antreprenori credem că este important să le spunem că e necesar să aloce suficient timp înțelegerii nevoilor oamenilor pe care îi vizează, întrucât testul pieței este necruțător și niciodată nu greșește: dacă piața nu absoarbe un produs/serviciu care, întradevăr, rezolvă o problemă existentă, înseamnă ori că nu este comunicat corespunzător ori că apare o desincronizare față de nevoile actuale ale comunității (poate prea devreme, poate prea târziu).

Ce planuri aveti pentru 2022?

Acum le coacem. Diversificare a nomenclatorului de produse, clar. Pe cifre… suntem pe analize și extrapolări. Dar ca mesaj, spunem tuturor că cele mai bune fripturi și mâncăruri se fac din carne de la țară. Iar secrete și mici rețete le avem pe site! 



Urmărește-ne și pe Google NEWS