Ziua Afacerii Tale 2021: Radu Bălăceanu, co-fondator LifeBox – prima platformă de healthy-food-delivery din România
Astăzi, la nivel internațional, se sărbătorește Ziua Afacerii Tale – Own Business Day. O inițiativă lansată de Metro în urmă cu șase ani, Ziua Afacerii Tale a devenit un prilej de recunoaștere a antreprenorilor din toată lumea, cu afaceri mai mici sau mai mari, oameni care încearcă în fiecare zi să le facă și altora viața un pic mai bună. Și noi, la Digital-Business.ro, am profitat de această ocazie pentru a le oferi antreprenorilor un boost de awareness. Este felul nostru de a spune Mulțumim!
Radu Bălăceanu, co-fondator LifeBox
Radu Bălăceanu este unul dintre cei 3 co-fondatori ai LifeBox, platformă online prin care se poate comanda mâncare sănătoasă în mai multe variante de meniuri personalizate din punct de vedere kilocaloric. Înainte de a fi antreprenor, Radu a coordonat operațiunile foodpanda în România. În prezent, LifeBox numără 60 de angajați și colaboratori, și peste 15.000 mii de clienți unici. Citește mai jos un interviu scurt cu Radu Bălăceanu!
Orice afacere se lovește de greutăți la început. Care a fost cea mai mare provocare pe care ați depașit-o și cum?
Găsirea unui echilibru între un meniu sănătos, echilibrat nutrițional și gust. Cred că aceasta a fost prima provocare de care ne-am lovit. Drept dovadă, Alex Cîrțu, Chef-ul LifeBox, și Anamaria Iulian, medicul nostru nutriționist, au avut de furcă luni bune în conceperea meniurilor LifeBox. Ținând cont însă că întreaga echipă avea experiență în domeniu, am reușit să ajungem la un echilibru, după lungi teste pe meniuri. Pe lângă asta, feedback-ul constructiv și implicarea activă a clienților noștri în dezvoltarea produsului au fost un pilon principal ce ne-a ajutat să ne dezvoltăm și să ne îmbunătățim de-a lungul timpului.
CITEȘTE TOATE INTERVIURILE #ZiuaAfaceriiTale 2021
O altă provocare, dat fiind faptul că am fost primul concept de healthy-food-delivery de pe piața din România, a fost procesul de educare și de înțelegere a tipului de business, acela de a pune la dispoziție mesele pentru întreaga zi, livrare zilnică, conceptul de abonament de mâncare, care nu vine caldă, ci ambalată pe mese individuale încă de la prima oră a dimineții.
Ce cadou i-ați face businessului Dumneavoastră și de ce?
Interesantă întrebare, chiar nu m-am gândit la asta, însă m-a dus cu gândul la aniversarea noastră de 1 an de zile, aniversare la care am invitat clienți LifeBox și am sărbătorit împreună. Cu acest prilej i-am cunoscut și ne-am dovedit nouă că LifeBox nu este numai un produs, ci un stil de viață, un concept 360 care nu se rezumă la mâncare și atât. Și dacă ar fi să mă gândesc la un cadou, cred că acesta ar fi recunoașterea și aprecierea, feedback-ul primit din partea clienților, rezultatele pe care aceștia le au cu ajutorul nostru, obiectivele pe care și le îndeplinesc și faptul că da, suntem un LIFEsaver pentru ei.
Ce sfat v-ar fi plăcut să primiți când ați început și ce le recomandați tinerilor antreprenori?
Să fie cumpătați, că nu tot ce zboară se mănâncă. Chiar eu, dacă ar fi să o iau de la capăt, aș încerca să fiu mai echilibrat în procesul decizional decât am fost până acum. Secretul este sa înveți pe banii altora, corporație/companie, pentru că este mult mai ieftin să faci asta și după să-ți creezi propriul business. Dar cea mai importantă abilitate pe care trebuie să o aibă un antreprenor este să-și ia oamenii potriviți lângă el/ea.
Ce planuri aveți pentru 2022?
În luna iunie a acestui an am depășit granițele țării și am lansat conceptul și în Budapesta sub numele FrissBox. Pe lângă creșterea business-ului pe piața din Ungaria, luăm în calcul investiții în zona operațională din Bucuresti, cum ar fi, de exemplu, investițiile în tehnologizarea bucătăriei și a spațiului de producție, pentru a facilita activitatea de zi cu zi a echipei noastre, dezvoltarea de noi produse și rețete.
Urmărește-ne și pe Google NEWS