Grupul HORNBACH anunță o cifră de afaceri în T1 2019 de 1,3 mld euro

Grupul HORNBACH (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a început anul financiar 2019/20 cu o creștere a cifrei de afaceri și a profitului. Cifra de afaceri a concernului a crescut în primul trimestru 2019/20 (1 martie-31 mai 2019) cu 9,1 %, ajungând la 1.338,4 mil. euro.

În cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), cifra de afaceri a crescut cu 8,5%, ajungând la 1.260,7 mil. euro. Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH a contribuit la succesul vânzărilor din primăvară ale Grupului HORNBACH cu un plus la cifra de afaceri de 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro.

Citește despre noul pariu al patronilor City Grill!

Creșterea cifrei de afaceri net accelerată față de anul precedent, raporturile dintre costuri îmbunătățite, precum și efectele pozitive ale conversiei prin noua contabilitate de leasing conform IFRS 16 au dus la o creștere clară a rezultatului operațional (EBIT). EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut supraproporțional față de creșterea cifrei de afaceri cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului se afla, după 3 luni, la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro). Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității pentru întregul an a fost confirmată.

În cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 31 mai 2019 opera în continuare 158 de magazine mixte de materiale de construcții și grădină, precum și magazine online în nouă țări europene, pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifrele de afaceri au crescut în primele 3 luni cu 7,8%.

Cifra de afaceri netă a magazinelor de materiale de construcții HORNBACH de pe piața internă a crescut în primul trimestru cu 6,8%, ajungând la 654,1 mil. euro (anul precedent 612,7 mil. euro). Pe o suprafață de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 6,9% (anul precedent minus 0,2%).

În regiunile din restul Europei, în care sunt cuprinse activitățile comerciale ale celor opt țări din afara Germaniei, cifra de afaceri a crescut cu 10,4%, ajungând la 606,6 mil. euro (anul precedent 549,4 mil. euro). Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat de la 47,3% la 48,1%. Pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 8,7%.

Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care, după preluarea a trei filiale noi în Baden-Württemberg, la data de 1 aprilie 2019, operează în prezent 31 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei, precum și două magazine în Franța, în apropierea graniței cu Germania, (Lothringen), a cunoscut o creștere a cifrei de afaceri cu 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro (anul precedent 64,6 mil. euro).

Rezultatul operațional ajustat crește în trim. I cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro

Potrivit lui Roland Pelka, dinamica ridicată a cifrei de afaceri și raporturile dintre costuri favorabile au condus în special la o majorare clară a rezultatului operațional (EBIT). În plus, prima utilizare a noii contabilități de leasing conform IFRS 16 a avut un efect pozitiv asupra rezultatului operațional.

EBIT ajustat al Grupului HORNBACH s-a îmbunătățit cu 18,0 mil. euro, respectiv cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro (anul precedent 78,9 mil. euro). Mai mult de patru cincimi din creșterea rezultatelor sunt din comerțul operativ, în timp ce efectul conversiei IFRS 16 a contribuit cu 3,2 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului a crescut cu 17,1%, ajungând la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro).

Pe plan de subgrup al HORNBACH Baumarkt AG, EBIT ajustat a crescut în primul trimestru 2019/20 cu 29,7%, ajungând la 84,1 mil. euro (anul precedent 64,9 mil. euro). Rezultatul per acțiune al magazinului a atins 1,63 euro (anul precedent 1,41 euro).

Consiliul de Administrație confirmă prognoza pentru anul financiar 2019/20

Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității Grupului HORNBACH pentru anul financiar 2019/20 este confirmată. Prin urmare, Consiliul de Administrație anticipează un plus la cifra de afaceri în domeniul procentual mediu cu o singură cifră, precum și o majorare a EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative cu peste 15% față de nivelul anului financiar 2018/19 (134,9 mil. euro). În subgrupul HORNBACH Baumarkt AG se anticipează o creștere a EBIT ajustat de peste 30% (an financiar 2018/19: 81,9 mil. euro).

Indicatori ai concernului
HORNBACH Holding AG
Trimestrul I 2019/2020 Trimestrul I 2018/2019 %
Cifră de afaceri netă 1.338,4 1.227,3 9,1
din care subgrupul HORNBACH Baumarkt AG 1.260,7 1.162,1 8,5
din care subgrupul HORNBACH Baustoff Union AG 77,2 64,619,5
din care în Germania 729,6 675,5 8,0
din care în restul Europei 608,9 551,810,4
Creștere cifră de afaceri
ajustată comparativ (DIY)
7,8% 2,3%  
Marjă comercială (procent din
cifra de afaceri netă)
36,2% 36,5%  
EBIT 96,9 79,322,2
EBIT ajustat 96,9 78,922,8
Rezultat per acțiune (în euro) 3,15 2,6917,1
Investiții 48,7 69,3 -29,7



Urmărește-ne și pe Google NEWS