Workspace Studio: Companiile atrag angajații înapoi la birou prin design premium
Procesul de revenire a angajaților în birouri este susținut de organizații prin amenajări de o calitate crescută, trend observat încă de anii trecuți de reprezentanții Workspace Studio. În 2022, aceștia remarcă o creștere atât a suprafețelor alocate angajaților, care se traduce în spații mai largi și mai aerisite, cât și o înclinație pronunțată spre includerea în proiecte a unor pieselor de mobilier cu design premium, așa numitele piese statement.
În timp ce suprafețele office totale au scăzut în medie cu cca. 25%, amenajările au fost regândite pentru un număr mai redus de angajați prezenți la birou, urmare a adopției generalizate a sistemului de muncă hibrid. Astfel, suprafețele medii alocate per angajat au crescut la 13-15 mp, față de cca. 10 mp înainte de pandemie, iar bugetul mediu a ajuns la peste 1800 euro/post de lucru, în creștere cu 20% față de 2021.
Spațiile individuale de lucru reprezintă aproximativ 40% din totalul suprafeței de birouri, în timp ce mai mult de jumătate din suprafață este ocupată de spațiile comune, multifuncționale. Acestea pot îndeplini atât roluri formale, cât și informale, cum sunt spațiile de relaxare, nelipsite în biroul anului 2022, când conceptul wellbeing este tot mai integrat în viața angajatului.
Ultimii doi ani au adus o transformare majoră, cu limite tot mai estompate între spațiile în care trăim și lucrăm. Majoritatea proiectelor din prima parte a acestui an au avut trei caracteristici esențiale: ergonomie, design premium și o întrepătrundere a elementelor clasice rezidențiale în zona office, și a celor office în cea rezidențială. Am amenajat birouri în locuințe și spații specifice zonei rezidențiale – biblioteci, spații tip living, săli dedicate activităților sportive, terase – în birourile organizațiilor. În calitate de dealer certificat MillerKnoll, putem să integrăm într-un mod foarte eficient piese de lux, cu design iconic, de la Knoll și Herman Miller, alături de piese de calitate cu prețuri accesibile, de la HAY, Muuto și multe alte branduri. Iar rezultatul se traduce în spații spectaculoase, în care oamenii își doresc să se afle, care îi inspiră și le stimulează creativitatea” – a precizat Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
Workspace Studio devine Certified Dealer MillerKnoll și extinde portofoliul de branduri premium de amenajări
Prin fuziunea a două nume mari în zona de design – Knoll și Herman Miller – Workspace Studio devine Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, extinzându-și astfel portofoliul cu aproape 20 de branduri de design și o ofertă completă de mobilier și soluții de amenajări premium și ergonomice.
Odată cu extinderea gamei, Workspace Studio va adresa piața interesată de piese de calitate pe toate verticalele, atât proiectele de pe segmentul office, cât și proiecte complexe din comercial și rezidențial de lux.
Pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro, cu o creștere de peste 10% față de 2021.
Odată cu accesul facil la suita de branduri de mobilier și amenajări din grupul MillerKnoll, Workspace Studio mizează pe creșterea adopției designului de calitate toate verticalele pieței de amenajări și design de interior. În acest context, compania estimează creșterea ponderii proiectelor pe segmentul rezidențial și comercial. Segmentul rezidențial, care a luat amploare în ultimii doi ani alimentat de munca remote, generează în prezent 5-7% din afacerile grupului. Până la finalul anului viitor, amenajările comerciale și rezidențiale premium și de lux vor genera 10-15% din afacerile totale ale Workspace Studio.
“Indiferent de circumstanțele socio-economice, designul de calitate va continua să crească în România în următorii ani. Oamenii vor piese remarcabile, de calitate. Le doresc nu doar ca investiție în sensul clasic, pentru că nu își pierd valoarea, ci ca o investiție în propria persoană, în confort și starea de bine, de care sunt tot mai preocupați. MillerKnoll este dedicată susținerii designului de calitate, construit pe sustenabilitate, incluziune și orientare către individ” –spune Horațiu Didea.
Cele 17 nume reunite sub umbrela MillerKnoll reprezintă peste 100 de ani de cercetare în design, fiecare aducând o perspectivă unică și o gamă de produse diversificat și versatil, cu o abordare durabilă, sustenabilă, atât pe domeniul rezidențial, cât și pe segmentul office sau comercial.
Printre brandurile reprezentate de Workspace Studio începând din luna iunie fac parte Knoll, Muuto, maharam, Geiger, Edelman, care se alătură brandurilor Herman Miller, HAY, NoughtOne sau Framery și multor altora. Portofoliul Workspace Studio este astfel unul complet, cu birouri și scaune ergonomice, canapele, fotolii, mobilier pentru terasă și grădină, corpuri de iluminat, dar și partiții, soluții acustice, cabine fonice, covoare, draperii, tapet sau mobilier dedicat depozitării.
Există o cerere tot mai mare pe piața din România de mobilier premium, atât pentru amenajările de birouri, cât și pentru cele rezidențiale. Pe segmentul B2B, acest lucru vine ca o compensare a micșorării suprafețelor totale ale birourilor, pe fondul schimbărilor din piața muncii, dar și a dorinței companiilor de a-și readuce angajații la birou în spații atipice, atractive. Fuziunea la nivel global între două nume de referință în designul de mobilier – Knoll, respectiv Herman Miller – a contribuit la crearea unui conglomerat de branduri iconice și un portofoliu de produse fără egal în piața internațională. Pentru noi aceasta înseamnă că vom putea asigura clienților noștri servicii complete în amenajare, indiferent că vorbim despre amenajarea birourilor, a spațiilor comerciale sau despre segmentul rezidențial luxury, a adăugat Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
Urmărește-ne și pe Google NEWS