#RestartECONOMY – Oana Pascu, Complice.ro: Am primit un restart forțat, trebuie să avem înțelepciunea să profităm de acest lucru

Print Friendly, PDF & Email

Oana Pascu a fondat Complice.ro în urmă cu 4 ani, iar în 2019, firma sa a avut o cifră de afaceri de 140.000 de euro, în creștere cu 52% față de anul precedent. Complice.ro este un magazin online de cadouri experiențiale, iar 60% din veniturile de anul trecut au fost generate de segmentul corporate. Am discutat cu Oana despre cum am putea reporni economia națională: ce măsuri ar trebui să ia Guvernul și care sunt inițiativele pe care ar trebui să le ia mediul privat în această perioadă fără precedent.

#RestartECONOMY este un nou proiect editorial în care ne dorim să includem sfaturile și recomandările antreprenorilor, oamenilor de business și experților cu privire la măsurile ce pot fi luate ACUM de mediul privat și guvern pentru ca economia României să își revină cât mai repede și cu cât mai puține pagube din criza provocată de pandemia de coronavirus. Dacă faci parte din cele 3 categorii de mai sus, ne-ar plăcea să aflăm și părerea ta. Ne poți trimite un email la redactia@digital-business.ro. Te rugăm să incluzi câteva detalii despre tine, companie și o fotografie portret.

Părerea mea este că Guvernul ar trebui să devină rapid foarte ancorat în mediul de business, pentru a creiona și a pune în aplicare cele mai potrivite măsuri. Aici includ asumarea responsabilității unui plan pe termen lung, care să țină cont de limitările de bugete locale, dar și de facilitățile la nivel european ce pot fi accesate.

Oana Pascu consideră că, spre deosebire de criza financiară precedentă, criza provocată de pandemia de Covid-19 afectează pe mult mai multe direcții: producție, sistem sanitar, forță de muncă disponibilă, nu doar scăderea consumului. Din acest motiv, antreprenoarea este de părere că măsurile ar trebui să se reflecte la nivelul general al economiei și, dacă resursele sunt limitate, să se concentreze pe “cele mai puține bătălii care ar duce la câștigarea războiului, adică acele domenii / industrii care angrenează cea mai mare parte a economiei”.

CITEȘTE ȘI Un interviu cu Marius Băisan, Softbinator Technologies, despre centralizarea și accesul la datele din sistemul public de sănătate în vederea găsirii unor soluții de combatere a pandemiei de Covid-19

Măsurile Guvernului ar trebui aliniate la nivel global, având în vedere că și criza este una globală, continuă Oana. Inițiativele pe care le va lua Executivul trebuie să stimuleze consumul, dar ar trebui să dea încredere atât mediului de business, cât și oamenilor în general, pe termen scurt, cât și lung. Lipsa de încredere poate afecta consumul semnificativ, chiar și în contextul în care gradul de afectare financiară nu este ridicat și avem experiența acestor comportamente, crede Oana Pascu.

Digitalizarea, eficientizarea operațională și susținerea sectorului privat (de la mici antreprenori, până la mari corporații) sunt direcții obligatorii pe care trebuie să le urmeze Guvern în această perioadă: “am primit un restart forțat acum, consider că ar trebui să avem înțelepciunea să profităm de acest lucru”, a menționat Oana Pascu.

În această perioadă, nu doar Guvernul trebuie să adopte urgent măsuri de supraviețuire economică. Oana recomandă companiilor să reducă costurile inutile (sau pe cele care nu sunt obligatorii, urgente) și să își întărească relațiile cu clienții existenți: “mai mult decât oricând, ni s-a confirmat importanța relațiilor cu clienții, fie că vorbim de zona B2B sau B2C. Chiar dacă suntem în izolare voluntară la domiciliu, anumite lucruri merg înainte”, adaugă Oana.

Angajatorii își doresc, mai mult decât oricând, să-și păstreze angajații conectați atât ca echipă, cât și cu businessul. Noi lucrăm în general cu businessuri care sunt focusate pe employer engagement si work-life balance face parte din core-ul lor, iar acum, când fizic nu putem fi alături de colegi, acest lucru devine chiar mai important.

După ce au implementat măsurile de supraviețuire, companiile trebuie să se orienteze către cele de continuitate și anume, reinventarea, este de părere Oana Pascu: „noi, de exemplu, la Complice.ro, am decis imediat ce au fost comunicate primele restricții că este necesară accelerarea dezvoltării business-ului în direcția de cadouri experiențiale livrate online. O aveam în plan, dar nu se afla în topul listei de priorități. Am realizat însă că este singura modalitate de a rămâne relevanți în piață în acest context care, iată, ne duce în a doua lună de distanțare socială și de work from home pentru majoritatea  angajaților”



Urmărește-ne și pe Google NEWS

One Reply to “#RestartECONOMY – Oana Pascu, Complice.ro: Am primit un restart forțat, trebuie să avem înțelepciunea să profităm de acest lucru”

Comments are closed.